Temat: Wymiana paska wielorowkowego z
napinaczem
Oznaki występowania problemu: piszczenie
na zimnym silniku.
Przyczyna występowania problemu: zużyty
pasek wielorowkowy .
Sposób usunięcia usterki: wymiana
paska wielorowkowego wraz z napinaczem.
Użyłem części: pasek
wielorowkowy Continental 6PK1000: 36zł, napinacz
dynamiczny INA 534036210: 189 zł
Koszt części ogółem: 225 zł
Poziom trudności (w skali
1-5): 3
Zauważyłem dziwne piszczenie po odpaleniu auta w okolicy paska
wielorowkowego oraz paska rozrządu. Piszczenie ustawało po około 1 minucie.
Podczas zakupu samochodu od poprzedniego właściciela uzyskałem informację, że
rozrząd został wymieniony. Jednak przed zakupem części chciałem się upewnić, że
na pewno jest pasek wielorowkowy lub rolka tego paska. Poświęciłem trochę czasu
w weekend i zdjąłem pasek wielorowkowy. Następnie odpaliłem silnik w celu
sprawdzenia czy będzie słychać piszczenie. Jedna wielka cisza! Niestety tego
dnia nie miałem już czasu na zamówienie części i wymianę. Złożyłem wszystko i
zamówiłem części.
Po kilku dniach, już w nieco mniej komfortowych warunkach,
ponieważ bez kanału, na parkingu zabrałem się za wymianę tego właśnie paska.
Wybrałem dosyć ryzykowny dzień, ponieważ było pochmurno i wyglądało jakby za
chwilę miała przyjść wielka ulewa. Na szczęście nic takiego się nie stało. Citroen
C5, który posiadam, ma udogodnienie jakim jest regulowana wysokość zawieszenia.
Dzięki temu jest nieco lepszy dostęp do spodu auta - po lekkim podlewarowaniu można
się pod nim swobodnie położyć.
Na rysunku 1 przedstawiono nowy pasek Continental,
natomiast na rysunku 2 napinacz dynamiczny INA. ![]() |
Rysunek 1 Pasek wielorowkowy Continental |
![]() |
Rysunek 2 Napinacz dynamiczny INA |
2. Następnie demontujemy plastikową osłonę nadkola. Na rysunkach 3-5 przedstawiono, śruby oraz kołki które należy odkręcić w celu zdjęcia osłony.
![]() |
Rysunek 3 Dół auta - demontaż nadkola |
![]() |
Rysunek 4 Kołek za siłownikiem - demontaż nadkola |
![]() |
Rysunek 5 Przednia część nadkola - demontaż |
3. W dalszej kolejności możemy zabrać się za zdjęcie paska wielorowkowego. W tym celu należy naciągnąć napinacz. Do tego będzie nam potrzebny specjalny przyrząd (klucz kwadratowy o wymiarach 10x10) przedstawiony na rysunku 6.
Rysunek 6 Klucz kwadratowy 10x10 |
![]() |
Rysunek 7 Naciągnięcie napinacza |
![]() |
Rysunek 8 Widok poluzowanego paska |
![]() |
Rysunek 9 Demontaż napinacza - pierwsza śruba |
![]() |
Rysunek 10 Demontaż napinacza - druga śruba |
![]() |
Rysunek 11 Demontaż napinacza - trzecia śruba |
Po zdjęciu paska warto sprawdzić stan pozostałych kół pasowych, w moim przypadku od alternatora i kompresora klimatyzacji.
W niektórych wersjach samochodów alternator jest wyposażony w sprzęgło jednokierunkowe. Uszkodzone sprzęgło może generować większe drgania na pasku, co dalej może doprowadzić do jego szybszego zużycia.
Po sprawdzeniu wszystkiego zabieramy się za montaż. Po założeniu paska warto odpalić silnik i sprawdzić czy wszystko działa prawidłowo.
Na ostatnim rysunku przedstawiono stary pasek. Na czerwono zaznaczono pęknięcia na pasku.
![]() |
Rysunek 12 Stary, uszkodzony pasek |
Borgata Hotel Casino & Spa Map & Floor Plans - MapyRO
OdpowiedzUsuńFind your 동두천 출장마사지 way around the casino, find where everything 익산 출장샵 is located with these 오산 출장마사지 helpful neighborhood guidebooks. See what's available in 청주 출장안마 all of 전라남도 출장샵 the