Użyłem części:
Część
|
Cena
|
|
1
|
Regeneracja siłowników klapy
|
161 zł
|
2
|
Koszt wysyłki
|
11 zł
|
Razem:
|
172 zł
|
Poziom trudności (w skali 1-5): 2
Jedną z tych bardziej wadliwych rzeczy
w Citroenie C5 II generacją są siłowniki (sprężyny gazowe) tylnej klapy.
Kompletnie nie miałbym nic przeciwko wymianie samych siłowników. Każda część z
czasem może się zużyć. Jednak w tym przypadku pojawia się dodatkowy problem z
dostępnością do tych właśnie siłowników, a tak poza tym koszt nowych,
oryginalnych to wydatek rzędu ok. 500zł. Nowe części można znaleźć pod nazwą:
równoważnik 8731 F4 (zgodnie z rysunkiem 1).
Rysunek 1 Schemat tylnej klapy (źródło: http://service.citroen.com) |
Wymiana siłowników zalicza się do tych bardziej przyjemnych
napraw. Wcześniej warto zaopatrzyć się w dłuższy kołek lub kij od szczotki
którym będzie można podeprzeć ciężką klapę. Ja nie zaopatrzyłem się w żadne
dodatkowe pomoce i momentami bywało naprawdę ciężko. Zwłaszcza w momencie, gdy
miałem już wymontowane siłowniki, a chciałem zamontować wszystkie plastiki wraz
z uszczelką.
Jaka jest różnica
pomiędzy wymianą na nowe siłowniki, a regeneracją?
Po pierwsze, cena. Na to zwróciłem uwagę na początku. W
przypadku regeneracji stracimy trochę więcej czasu, ponieważ siłowniki musimy
wymontować, następnie złożyć auto (jeśli chcemy z niego korzystać) i wysłać
siłowniki do regeneracji. Następnie po odebraniu ich z powrotem, ponownie
rozbieramy całość, tym razem mamy już zdecydowanie większą wprawę, ponieważ
robimy to ponownie, montujemy siłowniki i składamy. Czas kosztem ceny!
Wybór należy do Was. J
Na początku demontujemy plastikową osłonę siłowników widoczną
na rysunku 2.
Rysunek 2 Tylna klapa przed demontażem listwy osłaniającej
siłowniki
|
Na kolejnym rysunku osłona została już zdemontowana. Aby
dobrać się do siłowników będzie konieczność demontażu podsufitki. Całe
szczęście tylko do przednich foteli.
W górnej tylnej części podsufitka jest przyklejona na taśmę
dwustronną. Na początku zdejmujemy uszczelkę z tylnej części klapy.
Rysunek 3 Tylna klapa po demontażu listwy osłaniającej
siłowniki
|
Następnie zdemontujemy plastikowe boczne osłony słupków
widoczne na rysunku 4 i 5. W tym celu wystarczy delikatnie pociągnąć do
wewnątrz górną część plastikowego elementu, który jest przymocowany za pomocą
dwóch zatrzasków w górnej i środkowej części. W dolnej jest również zatrzask.
Wystarczy odchylić element do wewnątrz i przesunąć na dół. Demontujemy tylko
pionowe osłony (jasne). Zatrzaski są widoczne w całości na rysunku 6.
Rysunek 4 Demontaż bocznych osłon plastikowych
|
Rysunek 5 Demontaż bocznych osłon plastikowych c.d.
|
Rysunek 6 Demontaż bocznych osłon plastikowych c.d.
|
W dalszej kolejności możemy odkręcić 4 górne wieszaki
przymocowane za pomocą śrub z łbem pod torx (rysunek 7). Położenie jednego z
wieszaków jest widoczne na rysunku 8.
Rysunek 7 Demontaż wieszaków z podsufitki
|
Rysunek 8 Demontaż wieszaków z podsufitki c.d.
|
Na rysunku 9 znajduje się jeden zdemontowany komplet.
Rysunek 9 Wieszak po wymontowaniu
|
W dalszej kolejności zdejmujemy uszczelki tylnych drzwi do
wysokości plastikowej osłony słupka widocznej na rysunku 10. Następnie musimy
wyczepić z zatrzasków górne części plastikowych osłon słupków (rys 10).
Rysunek 10 Demontaż uszczelki drzwi
tylnych
|
W kolejnym kroku przechodzimy do demontażu uchwytów z
podsufitki. Na początku należy zdjąć plastikowe dwie osłonki tak jak na rysunku
12. Następnie odkręcamy śruby.
Rysunek 11 Demontaż tylnych uchwytów z
podsufitki
|
Rysunek 12 Demontaż tylnych uchwytów z
podsufitki c.d.
|
W środkowej części nad tylnym siedzeniem znajduje się lampka.
Należy ją również wymontować i odpiąć zasilanie.
Możemy teraz przejść do opuszczenia podsufitki, która trzyma
się na taśmie dwustronnej w tylnej części. Podsufitkę delikatnie opuszczamy,
tak jak na rysunku 13.
Rysunek 13 Widok po zdemontowaniu
podsufitki
|
W kolejnym kroku będzie trochę ciekawiej. Jeśli
przygotowaliśmy sobie coś do podparcia klapy, to jest to dobry moment, aby tego
użyć. W kolejnym etapie wymontujemy sprężynki zabezpieczające siłowniki przed
wysunięciem się widoczne na rysunkach 14 i 15.
Rysunek 14 Sprężyna gazowa bez
zabezpieczenia
|
Rysunek 15 Zabezpieczenia sprężynujące
siłowników
|
Następnie musimy wdrapać się do bagażnika. Tutaj uważajcie,
aby nie opierać się zbyt mocno na załamanej podsufitce, ponieważ można ją
uszkodzić. W kolejnym kroku zdejmiemy zabezpieczenia segera widoczne na
rysunkach 16 i 17.
Rysunek 16 Widok na zabezpieczone siłowniki pierścieniami Segera |
Rysunek 17 Pierścienie segera
|
Pierścienie segera widoczne na rysunku 17 zostały delikatnie
rozgięte podczas demontażu. Warto te pierścienie ścisnąć kombinerkami, aby po
zamontowaniu spełniały swoją funkcję. Wystarczy już jazdy w bagażniku. Możemy wyjść
na zewnątrz i rozprostować nogi. Siłowniki są już praktycznie nasze. Wystarczy wypiąć
siłownik z klapy i pociągnąć.
Rysunek 18 Sprężyny gazowe po
wymontowaniu
|
Na rysunku 19 zaznaczyłem na czerwono oring w obrotowej główce
siłownika. Ten oring docelowo ułatwia montaż.
Dzięki niemu główka jest sztywniejsza i łatwiej jest trafić w otwór.
Rysunek 19 Sprężyny gazowe – dodatkowy
oring
|
Na dzisiaj to już wszystko. Po zamontowaniu regenerowanych siłowników
klapa, po lekkim popchnięciu podnosi się sama. Rewelacja!
Na koniec nagrałem krótki filmik. (Kliknij, aby przejść)Dla chętnych, którzy chcą sami się pobawić w regenerację tych siłowników, zapraszam do dwóch poniższych linków:
Artykuł 1
Artykuł 2
Kliknij, aby przejść do pobrania instrukcji.
Ten komentarz został usunięty przez autora.
OdpowiedzUsuńKiedyś też sam próbowałem zająć się naprawą mojego auta i na początku wszystko szło po mojej myśli, bez większych problemów. Niestety później problemów było aż za dużo. Mój brak dokładnej wiedzy przyczynił się do usterki, która kosztowała mnie mnóstwo pieniędzy. Musiałem wziąć pożyczkę z https://taktofinanse.pl/Interesuje-Cie-szybka-pozyczka-na-dowod-osobisty-bez-zaswiadczen-o-dochodach-poznaj-mozliwosci żeby sfinansować całą naprawę auta
OdpowiedzUsuńCzęsto usterek w samochodzie jest tak wiele, że bardziej opłacalne i bezpieczne jest sprzedanie takiego egzemplarza na złom.
OdpowiedzUsuńhttps://www.1skupaut.pl/mikolow/
Ostatnio zepsuł nam się samochód. Nowe części kupiliśmy w https://ktd.eu/ i nie żałuję!
OdpowiedzUsuńskorzystam z tej instrukcji
OdpowiedzUsuńKto powiedział, że naprawianie samochodu musi być nudne? Zawsze można zrobić sobie wyzwanie i spróbować wymiany silnika na własną rękę.
OdpowiedzUsuńhttps://www.auto-kurek.pl/skup-aut/kujawsko-pomorskie/torun/
Mój mąż sam wymienił mi siłowniki i wszystko działa, jak należy. On lubi bardzo takie zajęcia, co mega mi zaimponowało. Super, że mogłam zaoszczędzić trochę pieniędzy, bo mechanik zdarłby więcej za pracę. Ja na https://autoczescizielonki.pl/czesci-do-samochodow-francuskich zamówiliśmy części do Citroena. Spoko cenowo.
OdpowiedzUsuńOdkryj sztukę transformacji! Nasze modyfikacje to połączenie mocy i stylu. Twój samochód, nasze unikalne dzieło na drodze. http://blow-off.pl
OdpowiedzUsuń
OdpowiedzUsuńZakładając, że chcesz zregenerować siłowniki klapy tylnej w Citroenie C5 II generacji, wybór regeneracji zamiast zakupu nowych części jest rozsądną opcją. Koszt 172 zł za regenerację, w porównaniu do około 500 zł za nowe, oryginalne siłowniki, jest zdecydowanie korzystniejszy. Dodatkowo, choć poziom trudności jest na poziomie 2 w skali 1-5, to jednak wymiana siłowników klapy tylnej nie powinna być zbyt skomplikowana.
Regeneracja pozwala zaoszczędzić pieniądze, co jest atrakcyjną opcją, biorąc pod uwagę trudności z dostępnością nowych części. Ważne jest, aby regeneracja została wykonana rzetelnie, aby siłowniki działały sprawnie i bezproblemowo po wymianie.
____________
https://www.holuje.pl/pomoc-drogowa-poznan/
Właściwe utrzymanie pomp hydraulicznych w skiderach jest niezbędne dla zapewnienia ciągłości prac w trudnych warunkach leśnych. Specjaliści z odpowiednią wiedzą techniczną mogą szybko zdiagnozować i usunąć usterki, co jest kluczowe dla zapobiegania długotrwałym przestojom. Informacje o profesjonalnych serwisach można znaleźć na https://hydro-dex.com/naprawa-pomp-hydraulicznych-harwestery-forwardery-skidery/.
OdpowiedzUsuńNajlepszy sklep samochodowy oferuje lawetę i pomoc drogową w Mikołowie. Skontaktuj się z nami, aby uzyskać pomoc holowniczą i pomoc drogową w przystępnych cenach.
OdpowiedzUsuńPomoc drogowa Mikołow
Wymiana siłowników w Citroenie C5 może wydawać się skomplikowana, ale Twój poradnik znacznie ułatwia ten proces. Praktyczne wskazówki, które zawarłeś, sprawiają, że nawet osoby z mniejszym doświadczeniem mogą podjąć się tej naprawy z większą pewnością siebie.
OdpowiedzUsuńmobilna wulkanizacja Wilanów